السبت، 27 أكتوبر 2018

غرفة النوم الرئيسية بوجود غرفة ملابس و حمام



أهلاً بيكم ,
في المقالة الي فاتت اتكلمنا عن توزيع العناصر الرئيسية في غرفة النوم الرئيسية , سرير + 2 كومودينو (طاولة جانبية) + دولاب + سراحة , وقلنا ان العناصر دي هي بس الأساسية والى موجودة في كل غرفة نوم رئيسية , دلوقتي حتكلم عن وجود غرفة ملابس ( دريسينج روم ) و حمام داخل غرفة النوم الرئيسية .

ابعت كلمة ( شطب ) أو ( SHATAB ) في رسالة واتس آب على الرقم ( 00201153087723 ) وحنبعتلك جديد مقالات مدونة شطب ديكور.

خلينا نحط مبدأ كدا لما نشتري شقة جديدة , بلاش نستسلم لتقسيم الشقة كأمر واقع مش بيتغير , لازم نعمل تغييرات في التقسيم على قد ما نقدر عشان نستوفي احتياجاتنا أكتر و نستفاد من كل المساحات , القاعدة دي حتفضل معانا في تصميم كل أوضة بالشقة , و دائماً وأبداً ننصحكم بإختيار مهندس ديكور شاطر يساعدكم في اعادة تقسيم شقتكم و توزيع فرشها.
نرجع لموضوعنا الى بتنطبق عليه القاعدة الى لسة قايلنها , وهو وجود غرفة ملابس و حمام داخل غرفة النوم الرئيسية ,طبعاً معظم الشقق مش بيكون تقسيمها جاهز لكدا , وبالتالي حاولوا تعيدوا تقسيم غرفة النوم الرئيسية بطريقة ما ( وبمساعدة مهندس ديكور شاطر ) بحيث تخلقوا مساحة للدريسينج و الحمام , دا طبعاً لو انتوا عايزين.

لمشاهدة صورأفكار لتوزيع عناصر الغرفة الرئيسية إضغط هنا

في أفكار كتير ممكن تتنفذ و ممكن تشوفوها في الصور الى جاية , بعضها بيتناسب معانا كمصريين وعرب و بعضها لأ ولكن في كل الأحوال المساحة بتحكم , أنا شخصيا أفضل يكون موجود دريسينك + شاور وحوض بسيط داخل غرفة النوم الرئيسية منعاً لأي مشاكل في الصرف و خلافه.
لاحقاً حنتكلم بالتفصيل عن الدريسينج روم و أفكار مختلفة ليها ولكن خلينا نشوف دلوقتي صور لأفكار غرفة النوم الرئيسية بوجود دريسينج و حمام من موقع

  تابعوا موقع تشطيب ماب .كوم أول موقع إعلانات مبوبة متخصص في التشطيبات والديكور











ترقبوا أول موقع إعلانات مبوبة متخصص في التشطيبات والديكور

https://tashtebmap.com/

في المقالة الي جاية حنتكلم عن سرير غرفة النوم الرئيسية واختيار تصميمه
انتظرونا,,



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق